onsdag 19 oktober 2011

Prao på Nils Holgerssongymnasiet i Skurup.

Dag 3, Onsdag.

Idag gick vi upp klockan 04.15. Det var riktigt segt med tanke på att vi lagt oss vid elvatiden. i gjorde oss i ordning och gick till matsalen, åt några mackor och hoppade in i bussen mot Elmia! På bussresan dit sov jag den största delen. Vi tog en rastpaus och vi fick en baguett och varsin dricka. När vi kom fram lyssnade vi först på en föreläsning av tre personer om hur de lyckades med sitt lantbruk.
Vi tog en massa gratisprylar och broschyrer, och nu när jag var på mässan med Skurups Naturbruksgymnasium, fick jag ett blad om en lantbruksskola i Ingelstad, vid Växjö. Jag har hört talas om det innan och jag ska nog åka dit och praoa två dagar! Det kändes lite konstigt faktiskt. Vi har fått allting gratis under hela veckan och jag har inte betalat en krona av mina egna pengar! Riktigt snällt av gymnasiet att bjuda oss på så mycket. På hemfärden från Jönköping  åkte vi in till Mc Donalds, alla fick ta varsin meny. Jag valde Mc Feast, som vanligt. Mums!
Vi var framme igen i Skurup klockan 21.00 ungefär. Nu är klockan halv elva på kvällen, och jag o Joanna ska nu lägga oss. Imorgon ska vi gå upp 05.15, vi får sova en timme längre än igår!

/Desirée

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar